Saturday, March 5, 2011

Kekalahan kepada Chelsea, Kebangkitan kepada Liverpool

Akibat sibuk dengan pelbagai banyak kerja, aku jarang menulis tentang berita dari Kem United. Baik kali ini, kem United akan menceritakan sebab kekalahan kepada Chelsea yang didalangi oleh pengadil perlawanan sekutu Martin Atkinson. Jadi terbatallah fakta referee dan FA semua sekutu United. Bagi aku tiada apa perlu aku cakap tentang Martin Atkinson pengadil paling tidak patut layak untuk mengadili perlawan tempoh hari. Beberapa faktor dari kalau tak silap 19 perlawan yang diadili oleh Martin Atkinson kepada Chelsea 18 kemenangan diberi dan 1 seri. Mungkin dia ada conflict of interest kepada Chelsea. Tak apa aku malas komen lagi pasal die.

Aku lebih berminat dengan struktur taktik dan struktur perlawanan yang bakal datang minggu ini iaitu melawan Liverpool. Kekalahan kepada West Ham mungkin satu semangat untuk Liverpool untuk bangkit semula. United pun perlu bangkit selepas tewas kepada Chelsea. 

Perlawanan minggu ni gerenti best gila pasal Tuhan Dewa Defender United, Nemanja Vidic tidak dapat beraksi sebab dah dapat kad merah. Paling syok mamat - mamat striker kelas pertengahan macam Suarez sebab diorang mesti pikir alamak letak Evans letak Wes Brown konfem boleh makan nyer kot. Haha berhati - hati aku nak cakap sebab United adalah team aku sokong ni team paling pelik pernah aku jumpa la sebab fakta aku bagitahu korang tahu tak Vidic tak pernah bagus jaga Torres dan ada banyak bad record dengan Torres waktu Torres dengan Liverpool sama juga jaga Drogba. Vidic gagal bagi aku. Tapi Jonny Evans lagi style smpaikan season lepas kalau korang nak tahu yang disuruh jaga Torres dan Drogba ialah Jonny Evans he is doing superb. Tapi Ferguson baru je cakap semalam dia tak berani nak letak Evans lagi. So mamat Wes Brown akan turun. Sekali lagi mamat ni jarang main tapi kem United bukan tak berkualiti macam kem lain tak main terus masuk match flop dan main teruk (Contoh : Ngog)


United squad depth something you can't even imagine. Aku cerita la sikit pasal Wes Brown tahu tak Wes Brown pernah skor satu goal untuk kemenangan tahun 2008 dengan Liverpool masa tu Liverpool kalah 3-0 yang skor Brown, Ronaldo dan Nani. Wes Brown goal tanduk kalau tak silap. Dan tandukan Brown ni aku tak akan takut sebab dia ni memang tanduk bola power. Baru ni je tengok la dia tanduk dengan Crawley Town masuk menang 1-0 macamana. Haha weh Liverpool kot bukan Crawley Town mesti korang kata kan ? Haha nak tahu tak aku boleh katakan set pieces header Liverpool tak ubah macam Crawley Town so aku tak risau kat United. BUKTI GOAL DEMBA BA (Demba Ba kot ) ngan Liverpool minggu lepas

" GOAL Demba Ba makes it 2-0!!! Garl O'Neil in space on the right, his floated cross is perfect for Ba, who powers a wonderful header beyond Reina. A huge goal for West Ham! "
HEADER !


Tengok balik how weak Liverpool in the air. And to my kem United gunakanlah kelebihan LONG BALL untuk bermain dengan LIVERPOOL. I hope a 1-0 win this Sunday. Can't wait.

3 comments:

say- O said...

hahaha! Demba Ba.
memang liverpool lembik lutut kalau bola atas, tapi gunakan sebaik mungkin Smallings n Brown tu. Kasi body sket Carroll. Gelecek sket suarez. orang baru selalunya susah nak baca.

hiruma89 said...

da lme x men..cnfirm kntoi nnt hahahaa

HBO said...

mlm esk brown captain,haha