Wednesday, March 9, 2011

Barcelona 3-1 Arsenal

Di keheningan pagi, yang sejuk2 sehingga mencecah tulang belikat, aku pergi tengok wayang kat mapley. Cerita yang agak dramatik dan penuh dengan suspen serta klimaks yang terlampau banyak, yang bertajuk " Barcelona 3 dan Arsenal 1..........."



Sedikit tak banyak, ada part2 dalam cerita tersebut aku tunjukkan kat sini. Enjoy it. Ada la beberapa dialog yang aku ingat2 lupa dalam cerita tu.


Wenger (yg senyum) : Heh, kena ayam la team ko malam ni
Guardiola (yg hampir2 botak) : Eh, gila gay ke apa orang tua ni senyum2?


Barisan pelakon yang telah menjayakan cerita ini dengan jayanya


Diaby me'marking' Messi


Dani 'Si Samseng' Alves memang ganas


van Persie : uih,takutnye nak amek bola..


Alves sedang menghayati watak apabila Nasri yang terkenal dengan 'saya snood,saya ok' menyentuh 'belakang' beliau


Seperti biasa, Kiddo tak akan buat apa2 bila Hobbit bawak bola


Flying Dutchmen's effort


Gael 'Kericnhi' Clichy pulak cube melepasi 3 orang player Barca


Djorou : Eh,ko dah kenapa?
Sczcesny : Tah,tadi aku tunjuk f**k je, tibe2 sakit lak jari nih


Bila Sczcesny keluar, ganti dengan Manuel 'Alumni' Almunia, fan Arsenal berkata "matilah~~~"


Tiba2 je..secara tiba2 pulak tu, Fabregas buat silap dan Iniesta ambil kesempatan


Iniseta membawa..cuba mencari Messi..Adik Wilshere menyebok...(baca gaya Hasbullah Awang)


Almunia : Aahh,kena tipu lagi I....


tengok angle lain sket


Gawang terbuka luas dan Messi menyepakkkkkk!!!!!



GOLLLLL!!! Barca 1-0 Arsenal


Nampak bukti tak? Bola masuk tu


'haih...buat silap lagi aku.....'


Samir 'Muslim' Nasri mencuba, dan berjaya mendapatkan corner



Diaby buat lompat dummy, konon2 macam nak tanduk, tapi tak kena pun


Dan bola ditanduk oleh seorang player tambahan Arsenal di team Barca


Ooohh,bola itu masuk, Valdes telah ditipu teammate yang bermain untuk Arsenal. Barca 1-1 Arsenal


Bagus Diaby..bagus2..


'Mintak2 la Wenger beli aku lepas ni...segan dah ni...' monolog dalaman Sergio Busquets


Abidal pun menjadi samseng seperti Alves. Ref tak nampak.


Abidal : Mulut ko banyak kan?
Van Persie : Mulut ko busuk kan?


"Kenapa tiba2 rasa ada yang tak kena ni.....?" kata Persie lembut dalam hatinya..


Adik Wilshere membawa bola, dan mencari Van Persie yang berada di hadapan


Van Persie mendapat bola, tapi wisel telah ditiup menandakan offside


Van Persie mencuba untuk gol


Disebabkan cubaan beliau, beliau telah diberi kad kuning kedua, dan merah la seterusnya. Patut la dia tak sedap hati tadi.


Ref : Keluor,aku tak nak tengok muka ko lagi!!
Persie : Ape ni? Ape ni? Ce citer,ce citer.


Aku dah la pekak, mana dengar. Bodo punya ref!!


Fabregas : Dia memang pekak ref..tolong la...
Van Persie : AKU MEMANG PEKAK LAAA!!!!


Ref : Nah, aku tunjuk lagi sekali, tak percaya sangat


Bintang menyerlah, Diaby yang sombong membawa bola


Dia bawak lagi


Dia bawak lagiiiii.......


Messi cuba merancang,tetapi perancangan Tuhan yang terbaik



Villa menolak bola kepada Xavi


Xavi menarik nafas dengan tenang untuk menghayati watak



Xavi mencuba nasib, Almunia salah landing, Sagna menyebok jugak


A GOALLL by the captain. Tiada siapa mampu menghalang makhluk ini hatta Alumni yang cekap sekalipun



Nasri try masuk


Cuba untuk mencari conner



ketika itu......
Adik Wilshere : Kenape abang raba bontot saya........?
Samseng Alves : Raba? Ko kate aku raba? Ko ingat ko jambu sangat ke??!!
(untuk tontonan 18 tahun ke atas)


'Kamon2,penat aku senyum kat Guardiola tadi'


Samseng Alves cuba merancang,mencari Pedro Comel


Pedro berlari, dihalang oleh Koscielny,dan...


Pedro comel terjatuh..(aksi ngeri ini dilakonkan oleh Pedro sendiri)


Jadi tak aku diving? Jadi tak?


Man Of The Match 1st leg,Koscielny memikirkan masa depan sambil Samseng Alves kat belakang dia tengah menjalankan aktiviti tak sihat yang baru sahaja dilakukan terhadap Adik Wilshere.



Alumni : Sepak bola slow2,bagi kat tengah,ok?
Messi : Okeh2, no problem la


Monolog dalaman : Aku nak ikut ke cakap Alumni tadi..? Ape yang aku dapat...? Aarrghh,buntu2...


Messi mengkhianati Alumni. Alumni duduk tengah2, tapi Messi bagi sebelah kiri..


"Yeah,Alumni tertipu"





Arsenal tidak mengalah


Rosicky tidak berupaya lagi


Adik Wilshere terus menerus dibuli


Nasri yang memang effort lebih dari orang lain


Mencuba lagi untuk mendapatkan corner


Arshavin patut masuk lebih awal


Si Bebal Bendtner yang menahan bola dengan bebalnya


Rosicky tua memang betul2 tidak berupaya lagi...


Kamon kuda tua, satu gol je lagi


Djourou yang main centre back, nak jadi striker


Fabregas memang agak malas sket dalam chapter ni.



Tapi....semuanya telah terlambat....

Semua memeluk Hobbit di atas keperforman yang baik




MAN OF THE MATCH




ketika itu.....

Wenger : Ref,ape ni...lu player Barca ke?
Ref : Itu rahsia saya,okeh?



Bila la nak menang....*sigh*



Jadi ref ni,senang je~~ U keluarkan kad kuning,pastu kad merah,hihihi


Akhirnya rahsia ref terbongkar. Perpindahan beliau sebanyak 60juta ke Barca telah memecah rekod perpindahan 50juta Howerd Webb ke Man U


gambar diambil di Arsenal dan Barcelona



p/s : kepala aku,leher aku,bahu aku semua sakit, sebab dapat duduk seat depan..lambat beli tiket =.='

No comments: