Thursday, April 21, 2011

Tottenham Hotspur 3-3 Arsenal

3-3?? Badi seri yang menyerikan Arsenal telah menyerang lagi.




Sikit je ulasan game tu. Gol dari Walcott yang pandai jaga offside selepas trough pass cantik dari fabregas,0-1. Van der Vaart rembat cantik kaki kanan walaupun dia kaki kiri, 1-1. Long range effort dari Nasri,celah kangkang Dawson je, 1-2. van Persie selepas dapat bola short cross dari Walcott, 1-3. Huddlestone rembat kaki kiri dari luar kotak selepas Sczcesny main kenyit2 coz tackle Bale, 2-3. Sczcesny dihukum karma,penalti diambil oleh Van der Vaart, 3-3. Dramatik..memang dramatik untuk Arsenal.


Apa masalah ni Professor?


Selepas seri malam tadi, harapan untuk menang title EPL,memang tipis. Setipis cadar katil aku rasanya. Ataupun setipis roti tisu kat kedai mamak. Dengan Chelsea menang 3-1 ke atas Birmingham, Arsenal dah jatuh no 3 disebabkan perbezaan gol. Tapi,kalau tanya budak 5 tahun yang minat Arsenal pun,dia dah tau apa masalahnya. Player.

Malas nak cakap banyak,sebab sebelum ni pun memang aku dah banyak cakap pasal player Arsenal yang takde mentaliti kemenangan. Arsenal memang control game. Tapi suka buat silap yang baghal,dan childish punya silap. Yang paling ketara,bahagian defend dan perlukan keeper berpengalaman. Dan seorang yang boleh try shoot,dead ball punya. Schweinstegger ke, Pirlo ke, Dejan Stankovic ke, Yaya Toure ke. Tak kisah la position dia apa.

Fabregas 85.63% keluar ke Barca,disebabkan keinginan seorang player untuk menang piala. Dan Clichy, yang masih belum sign kontrak baru,75.68% keluar jugak. Tidak mustahil van Persie akan pertimbangkan untuk keluar,kalau ada kelab besar yang selalu menang piala nak beli dia. Wenger kena beli big name players yang ada 'WOW' kalau nak yakinkan player dan fan season depan. Arsenal bukan kelab untuk develop player muda, tapi kelab untuk menang piala, faham Professor??

7 comments:

say- O said...

ahahah~~from fan with love eyh~~

Mohd Raffiq said...

nampak nya chelsea telah memintas..huhu

Aisy Zaidan said...

Arsenal bukan kelab untuk develop player muda, tapi kelab untuk menang piala ???
hahaha..

Anonymous said...

eh??bukan ada ke sorg budak kajai cakap "art"senal paling bagus..develop plyer muda..asyik puji wilcha je..shezeny la..apa kata beli "beliau" je..mntau,arsenal boleh improve~

HBO said...

say-O : dlm ni aku berkecuali,ahaha :D

Raffiq : Demm~~

NaDiAz : Tu kate2 owner kelab yg baru,hehe :D

Anon : Haa,tu coach Artsenal 10 taon akn dtg. Sume player kna blaja ckp loghat die naa,ahaha

Anonymous said...

for me..ak lg suka kelab wat player dari kelab cilok player mcm MU tu..MU try hasilkan player tp gagal..so next season abes la dekat 50 juta beli player lg jwbnya...

Raffiq said...

x ader post terbaru psl arsenal ker?

aku bg tajuk BADI ARSENAL..kah3