Monday, April 11, 2011

MATCH REPORT: CHELSEA 1 WIGAN ATHLETIC 0






Sebuah gol Florent Malouda babak kedua sudah cukup untuk menghantar bawah serba Wigan menjauh dengan tangan kosong daripada permainan Chelsea diperintahkan tanpa menjaga kerumunan terbakar matahari di pinggir kerusi yang ...

Tujuannya, Perancis antarabangsa pertama sejak Januari, akan, seperti permainan, tidak berlama-lama di dalam memori tapi selalu tampak kemungkinan untuk tiba pada suatu sore hari saat Blues membuat peluang dengan keteraturan.

Selain mogok memutuskan, tempoh kedua juga melihat kembali dari cedera panjang dua pemain, Yossi Benayoun dan Alex, dan termasuk pengenalan Fernando Torres sebagai pengganti. Satu menyimpan sangat baik kematian mencegah striker mencari bersih, jadi carian untuk tujuan perawan Chelsea itu berlangsung.

Carlo Ancelotti dimainkan pembelaannya, lini tengah dan menyerang untuk pertandingan ini dan mengubah formasi juga yang menimbulkan beberapa soalan menarik untuk malam Selasa di Old Trafford.

John Terry adalah salah satu pemain berehat, David Luiz kembali ke rakan Branislav Ivanovic dalam pertahanan tengah. Jose Bosingwa sakit dengan demam, Paulo Ferreira bek kanan.

John Obi Mikel telah diaktifkan untuk Michael Essien dan bermain sebagai pemain tengah memegang sebagai bentuk kembali ke 4-3-3. Nicolas Anelka dan Florent Malouda diapit Didier Drogba dalam serangan.

Chelsea mencetak gol di awal 8-0 menang atas Wigan di sini musim lalu dan mereka akan maju lebih awal dalam pertandingan ini telah Ramires menyambung dengan betul daripada enam meter selepas Lampard telah kuadrat bola di tempat. Drogba kiri Alcaraz penuh kembali untuk mati untuk menetapkan Blues menyerang. Empat puluh saat belum dimainkan.

The Blues mendominasi peringkat awal, Malouda tembak menembak luas dan kemudian ditembak langsung ke kiper Al Habsi selepas giliran mewah dan lulus dengan Drogba.

Pada 16 minit Pantai Gading bola melesat ke dalam saluran luar kanan dan melontarkan tembakan di tempat enam meter. Kembali sebagai striker sentral tunggal dalam serangan tiga orang, ia kelihatan seperti yang dimaksudkan perniagaan di bawah sinar matahari pertengahan April.

Wigan dipertingkatkan di tengah-tengah setengah, menguji pertahanan rumah dengan beberapa bola tinggi, dan Rodallega memainkan dan berbalik mengancam untuk menguji Cech tetapi tembakan itu dihalang oleh Cole.

Melewati Chelsea tanda setengah jam mulai tekan lagi. sudut dan jatuh tepat di belakang Ivanovic mengisi dan kemudian David Luiz berbalik pemain sayap meletup di luar bek di kotak dan silang berbahaya untuk mendapatkan sudut lain.

Pada 38 minit sahaja reaksi yang sangat baik menyelamatkan dari Al Habsi terus keluar tembakan Malouda setelah Drogba menghidupkan tendangan Cech, kemudian lima minit kemudian Drogba melakukan segalanya dengan betul untuk mencipta peluang pada kaki kiri, tapi kemudian shanked menembak lebar-lebar.

David Luiz sedikit beruntung tidak akan dihukum dengan lebih daripada tendangan bebas ketika ia lari ke belakang Rodallega di garis tengah, minit selepas Wigan Boyce penuh kembali telah menunjukkan kad kuning pertama dari permainan untuk membuang masa.

Pada awal babak kedua Yossi Benayoun membuat kembali, enam setengah bulan sejak penampilan kelab terkini. Israel datang untuk Mikel dengan Ramires mengambil peranan jangkar lini tengah.

Tidak ada suntikan akan tipu daya untuk bermain Chelsea tapi di 53 minit, Ferreira hampir memilih keluar Drogba dengan salib, saat sebelum kawalan berhampiran Lampard membebaskannya dari spidol, tapi ia melepaskan tembakan nya sebuah laman yang luas dengan Akhir Harding Matius termengah-mengah untuk menjangka .

Pada saat kedua meminta David Luiz tidak mengambil tempahan untuk sebuah pelanggaran terhadap Rodallega, sebelum Torres diperkenalkan dengan 59 minit dimainkan.

Itu adalah Drogba yang pertama kali untuk menguji kiper Wigan ketika Tendangan bebas menjentikkan dari atas dinding dan mungkin merendam di bawah Bar kalau bukan jari-terbalik.

Akan bagi Torres untuk mencetak gol yang berputar-putar di sekitar Stamford Bridge hampir nyata tapi sentuhan dari Boyce memuat power off satu tembakan ketika Sepanyol telah menewaskan dua orang di dalam peti.

Gol kemenangan datang pada minit 66 dan tentunya tidak akan menjadi tujuan dari pesaing musim, tetapi pada tahap daripada permainan Chelsea senang puas hati dengan apa pun. dekat-post sudut Drogba itu menyalakan oleh David Luiz, Torres dan Ivanovic membuat hidup sukar bagi kiper Wigan sebelum bola jatuh untuk Malouda enam meter ke ram melalui kerumunan kaki dan masuk ke gawang.

Dengan Blues unggul 1-0 dan kembali bermain 4-4-2, fokus jatuh kembali Torres dan pada full-stretch dia hanya inci dari membuat kenalan dengan bola Drogba ke tiang jauh dengan pertahanan Wigan dengan baik split.

Alex menjadi kedatangan kedua daripada kecederaan dari sore hari saat ia diperkenalkan selama 15 minit terakhir kerana tidak bermain sejak akhir November.

Ada satu ketakutan sedikit sebelum akhirnya ketika pengganti dan satu kali Chelsea striker Franco Di Santo dipaksa Cech dalam tindakan dengan header, tapi kemungkinan akhir semua untuk Torres, menembak satu masa penamatan Wigan yang disimpan berasingan.

Nombor Chelsea 9 membuat satu membuka semua sendiri dengan spin melewati pertahanan di tengah, tetapi mempunyai tetap yang jelas tentang pakej mengejar, ia dibor bola lurus di Al Habsi. Kemudian penjaga Wigan membuat satu yang sangat baik-tangan menyimpan selepas Benayoun telah meletakkan Torres melalui pada tujuan.

p/s:Hasil dari google translate..paham2 sendiri la.

http://topmusicmyspace.blogspot.com/

No comments: