Monday, March 28, 2011

Keputusan Perlawanan Persahabatan Etoile FC vs Malaysia 26 March 2011

Skuad Malaysia telah bertandang ke Singapura untuk bertemu dengan sebuah kelab Perancis yang bermain untuk liga Singapura iaitu Etoile FC. Walaupun perlawanan ini hanya berstatus persahabatan dan tidak di itiraf, namun kedua-dua pasukan bermain dengan bersungguh-sungguh.



Malaysia terlebih dahulu mendahului perlawanan dengan gol yang dijaringkan oleh Fakri Saarani dengan tandukkan yang cantik menewaskan penjaga gawang Etoile FC. Kekal hingga tamat perlawanan Malaysia kekal mendahului perlawanan.

Babak kedua lebih mencemas dimana masing-masing terus mengasak pintu gol lawan masing. Hasilnya Etoile berjaya menyamakan kedudukan menjadi satu sama. Hingga tamat perlawanan tiada gol yang dapat ditambah oleh kedua-dua pasukan walaupun beberapa percubaan tepat berjaya dihasilkan.



Keseluruhan perlawanan dari mata Belalang, Malaysia bermain baik, cuma short pass mereka kadang-kadang membawa padah. Begitu juga di bahagian pertahanan, pemain Malaysia kerap terlupa untuk marking pemain-pemain lawan. Masih banyak ruang yang perlu diperbaiki. Namun mutu permainan Malaysia tidak la teruk sangat dan masih patut diberi pujian.

Keputusan penuh Malaysia 1 : 1 Etoile FC


Selepas ni dengar cerita Malaysia dapat berdepan dengan pasukan antarabangsa antaranya Chelsea & Liverpool Kita tunggu daripada FAM harap menjadi.X sabor nak beli tiket.

No comments: