Sunday, February 6, 2011

Torres will be FLOP or TOP?


Tajuk je inggeris, cakapnye melayu jugak la kan,ahaha.

So,untuk fan2 bola, sedia maklum dah tau malam ni akan berlakunya atau berlangsungnya 1 game yang memang takleh miss iaitu Chelsea lawan Liverpool di stadium keramat Chelsea, Stamford Bridge.





Game ni memang dramatik sket, sebab ayam tambatan Liverpool telah berpaling tadah dan menconteng arang ke muka Kenny "Coach Liverpool" Dalglish dengan meng'join'kan diri ke Chelsea. News yang memang menarik, dan aku pun terkejut walaupun aku bukan fan Liverpool.

Sama macam masa Owen melarikan diri ke Real Madrid dulu, fan Liverpool memang bengang + menyirap dengan Torres. Dengan keadaan Liverpool yang cuba bangkit, memang keputusan Torres berpindah ke Chelsea agak menjatuhkan semangat player Liverpool. Betul ke?

Ok, ni pandangan peribadi la. Aku memang tak setuju sebenarnye bila Torres pindah pegi Chelsea. Salah satu sebabnya adalah maruah dia la. Fan Liverpool memang terkenal dengan fanatik diorang. Macam En. Say-O cakap dalam entri sebelum ni, Torres dah rugi dalam aspek tu sebab fan Liverpool tetap akan sokong dia walaupun dia menjadi FLOP player untuk 1 season. TAPI, kalau kat Chelsea, kalau ko bukan Lampard atau Terry, kirim salam la..memang susah sket diorang nak sokong. Sebab dalam ramai2 player tu, Lampard dengan Terry je yang diorang respek.






Yang kedua, respect orang lain kepada Torres. Bila Torres buat camni,adei.. kalau dia balik Sepanyol...xavi dengan puyol confirm kutuk gile kat Torres. Aku pun nak kutuk gak, walaupun aku bukan peminat Liverpool. Liverpool adalah kelab kelas dunia, bukan cikai2. Tapi macamane Torres boleh cakap macam Chelsea je yang bertaraf dunia, tapi Livepool tu taraf kampung2 je.

Dah,cukup dengan mengutuk.

Untuk malam ni, kalau berdasarkan atas kertas, Chelsea memang boleh menang game, tambahan diorang main kat home. Tapi berdasarkan buku Sejarah darjah 8, skolah kat UK, tak mustahil Liverpool boleh menang, sekiranya Gerrard boleh ulang sejarah masa Liverpool ketinggalan 3-0 dengan AC Milan, pastu diorang kejar balik, then menang dalam final Champions League tahun 2005.

Dengan keadaan lutut Torres yang dah longgar sebab terpaksa menjalankan tanggungjawab sebagai seorang suami tiap2 malam, maybe GBR50 juta tu tak berbaloi dengan prestasi semasa Torres. Harga tu, boleh beli 2 orang Pedro, yang mana lebih muda dan mempunyai masa depan yang lebih cerah berbanding Torres.

Dan Chelsea pun semakin goyah bila kena belasah 3-0 dengan skuad kanak-kanak Arsenal dulu tu. So, maybe harapan Torres nak menang ape2 cup or league dengan Chelsea tu, agak susah la.

Ape2 pun, good luck untuk Torres. Semoga tak kena tackel (kena tampor ke) dengan Reina sampai injured 6 bulan. Buena suerte Torres.

Reina : nah, amek ko sedas
Torres : ko buat lagi skali, aku ngadu kat Papa Ancelloti



p/s : Oh ye, kelab no 1 EPL yang kononnye unbeatable iaitu Man U dah pun selamat diratah oleh sang serigala Wolverhampton. Yang kelakarnye, Wolves adalah kelab tercorot ataupun paling bawah kat EPL masa ni. Tu la yang terjadi bila yang kat atas memandang rendah pada yang di bawah.

4 comments:

Anonymous said...

chelsea akan menang! hahaha biar pi la ada torres ke tak..

say- O said...

damn laju syial ko update. nampak sangat takda keja nih, haha

HBO said...

aih,takde la. yg ni bt hr ni. yg pes tu, aku dh simpan sbelum cuti lg. tp nk upload video lame sgt.

hiruma89 said...

hahahaa..power arr