Sunday, January 16, 2011

Mungkin Ini Yang Dinamakan Cinta?



Cinta itu banyak. Banyak cabangnya. Dari cinta pada awek, bf, adik, abang, akak, abah, mak, atuk, nenek, jiran, rumet, hausmet, kosmet, pc, games, gitar, motor, kreta, makanan, nasi kerabu wann atiq, air tebu sampailah ke Tuhan Yang Esa sekalipun.

Namun ada yang cintakan bola. Bola apa? Bola Elly Tran Ha ke? Em, boleh jugak.


I see balls.


Ok silap, cintakan bola sepak. Football. Fussbal.

Baik, pastu korang cintakan bolasepak jugak kan? Kita tanya awek2 yang minat bola. Korang suka sapa?

"Ronaldo~!"

"Kaka~~~sweet muka dia~~"

"Villa...muka dia macho nok~"

Ada tak mana2 awek bola yang kata macam ni?

"I minat tengok Drogba tau...Sagna pun hensem, balak I pun tak sehensem diorang tau"


.........................................................................................................


Ok, aku pulak? Aku cintakan Liverpool. Bukan Blackpool, Liverfool kegilaan Niti dan anne panjang kat Fareez mahupun swimming pool kat Danau UKM. Apa pasal sebab aku tegar?

Sebab sampai sekarang aku masih sokong. Bukti cinta tu senang je, bila dalam susah kita sayang, support, maka kita layak mendapat anugerah pencinta terbaik.

Aku masih cintakan Torres. Biaq la muka dia penuh freckels ka, muka jambu ka, lembik ka, tak skor dalam entah brapa match dah ka, aku tetap cinta sama Torres.

Aku masih cinta sama Gerrard. Biaq la takdak awek cakap minat Gerrard ka, biaq la oqang kata Gerrard dah tua ka, biaq la Chelsea duk meqoyan nak beli dia, aku still cinta sama kapten Fantastic ni.

Damn, takde awek minat kat aku..

Aku masih cinta sama Reina. Biaq la Ferguson duk mengayat dia kut SMS ka, biaq la oqang duk nganjing dia botak ka, aku masih cinta sama Reina, keeper terbaik dunia bagi aku.

Taktik akhir Fergie untuk mendapatkan Reina.

Aku masih cinta Konchesky. Biaq la....err, tak da idea.

Apapun, aku masih cinta sama Liverpool. Malam ni lawan Everton. Kat Anfield, the most sacred bastion for Scousers. Tapi tak sacred sangat dah skang ni. sedey.

Aku pecaya yang malam ni memang boleh menang punya. Sebab aku dah tilik dengan PES 2011. Liverpool menang 4-1. Lagipun tadi Torres ada post kat wall FB dia. camni bunyi dia,

"Vamos!! Acababa de PES 2011 con el Liverpool ante el Everton. Y anotó un hatrick más un gol de Meirelles! You'll Never Walk Alone!"
-Fernando Torres, 16th January 2011 via FB-



5 comments:

Anonymous said...

hoii letak gmba lucah...
ak nk band blog ko..
ahahahaha...

hiruma89 said...

hahahhaha style dohhh

say- O said...

nampaknya, post pertama aku menjadi kontroversi ye.

hiruma89 said...

hahaha biasa la iskndr..awal2 x dpt downg trima knyataan wakaka

Anonymous said...

Astagha............